Sabrina Heij, medewerker klantenservice
“Ik werk sinds 2011 in de uitvaartbranche. Van kinds af aan was ik al gefascineerd door uitvaarten. De aanleiding om voor dit werk te kiezen, is dat ik op mijn zestiende mijn vader ben verloren. De begeleiding die wij toentertijd kregen bij het regelen van de uitvaart, voelde vanaf het begin niet goed. Het was zo onpersoonlijk, zakelijk bijna. Toen ontstond bij mij het gevoel: ik wil later in mijn leven meer betekenen voor mensen die een dierbare verliezen. Ik wil ze niet alleen bijstaan, maar echt steunen!
‘Juist door mijn eigen ervaring weet ik hoe belangrijk het is om nabestaanden echt te steunen’
Het mooiste aan mijn werk vind ik het wezenlijke contact dat mijn collega’s en ik hebben met de mensen die wij begeleiden. De belangrijkste vraag is waar iemand behoefte aan heeft. Dat voel je in een gesprek al snel aan, door goed te luisteren en te kijken. De ene familie wil graag intensief begeleid worden, een andere familie wil misschien liever iets meer ruimte. In dat geval doe ik een stap terug, en geef ze die ruimte. Als families toch aangeven behoefte te hebben aan meer sturing, zorgen wij daar uiteraard voor.
‘Vooraf afscheid nemen, zelf de kist sluiten, foto’s en video’s presenteren op een groot scherm: het kan allemaal’
“Na tien jaar op locaties te hebben gewerkt, heb ik de overstap gemaakt naar de supportafdeling. Als medewerker klantenservice vervul je een belangrijke rol en zijn wij het eerste aanspreekpunt en zorgen voor een belangrijke basis: Hét visitekaartje van PC Uitvaart. Zowel via de mail als telefonisch onderhouden wij contacten met families, ondernemers en collega’s van andere afdelingen en locaties. Wij verbinden, coördineren en zorgen dat iedereen over de juiste informatie beschikt zodat wij, met elkaar, alles kunnen doen voor een goed afscheid.”
“Ik vind het bijzonder om daar een bijdrage aan te leveren, zodat de nabestaanden kunnen terugkijken op een mooi en persoonlijk afscheid. De dankbaarheid die je na afloop krijgt van families geeft me veel voldoening. Daar zet ik me elke dag opnieuw voor in.”
Sabrina Heij
Medewerker klantenservice